Relevansi Mengkomunikasikan Doktrin Predestinasi Kepada Anak Sekolah Minggu Dalam Perspektif Teologi Reformed

Authors

  • Riawan Riawan Sekolah Tinggi Theologi Injili Arastamar (SETIA) Jakarta
  • Aprianus L Moimau Sekolah Tinggi Teologi Injili Arastamar (SETIA)

DOI:

https://doi.org/10.54765/silihasih.v1i2.46

Keywords:

Communicating, Doctrine of Predestination, Sunday School Children

Abstract

of Reformed theology. This study highlights the importance of a sensitive and thoughtful approach to teaching complex concepts such as predestination through exploring theological understanding and considering children's developmental needs. Through an analysis of Reformed theology, this article highlights the importance of creating an educational environment that supports a balanced understanding of God's sovereignty and human responsibility. Therefore, this article provides practical guidance for religious educators to teach the doctrine of predestination to children in a Sunday School context appropriately and meaningfully.

References

Pieter Lase, Mengenal Hati Allah, (ANDI; Yogyakarta, 2006), hl. 126.

Persekutuan Gereja-gereja di Indonesia, Suluh Siswa 1: Bertumbuh Dalam Kristus, Buku Guru Pendidikan Agama Kristen 10 Sekolah Menengah Atas/Sekolah Menengah Kejuruan, (BPK Gunung Mulia; Jakarta, 2007), hl. 128

Maria Patricia, Validasi Teori Mengajar Yesus Kristus, (ANDI; Yogyakarta, 2022), hl. 11.

Donald A. Hagner, The Jewish Reclamation Of Jesus: An Analysis and Critique Of The Modren Jewish Study Of Jesus (West Broadway Eugene, Oregon: Wipt and Stock Publishers, 1997), hl. 21.

Guru Agama Kristen, Sebagai Panggilan dan Profesi, Bandung: Bina Media Informasi, hl. 68.

Maria Titik Windarti, Buku Ajaran Kode Etik Profesionalisme Guru, (Feniks Muda Sejahtera; Sigi, 2023), hl. 52.

John Calvin, Institutes Of The Christian Religion, Book III.xxi.5, trans. by Henry Beveridge (Grand Rapids: Eerdmans, 1997), 206.

Lihat Geoffrey W. Bromiley, Historical Theology an Introduction (Grand Rapids: Eerdmans, 1978), 167.

Band. Penjelasan Christiaan de Jonge, Apa itu Calvinisme? (Jakarta: BPK. Gunung Mulia, 2001), 60.

Sularno,doktrrin predestinasi wesleyan dan implikasinya dalam pendidikan kristen,STTNI Jogjakarta,

Riste Tioma Silaen,buku pedoman menajar sekolah minggu,2023

Bnd. Kis. 17:28 dyb

Yohanes calvin, instutio (christianae religionis) pengajaran kristen,BPK gunung mulya, 1980

R.C. Sproul, kaum pilihan Allah, LITERATUR SAAT,1995

Departemen Pendidikan Nasional. 2008. Kamus Besar Bahasa Indonesia. Edisi Keempat. Jakarta: PT. Gramedia Utama

Contasia Christie, 7 cara mudah untuk guru sekolah minggu dalam membantu anak menerima kristus,2018

Pieter Lase, Mengenal Hati Allah, (ANDI; Yogyakarta, 2006), hl. 126.

Maria Patricia, Validasi Teori Mengajar Yesus Kristus, (ANDI; Yogyakarta, 2022), hl. 11.

Guru Agama Kristen, Sebagai Panggilan dan Profesi, Bandung: Bina Media Informasi, hl. 68.

Published

2024-06-15

How to Cite

Riawan Riawan, & Aprianus L Moimau. (2024). Relevansi Mengkomunikasikan Doktrin Predestinasi Kepada Anak Sekolah Minggu Dalam Perspektif Teologi Reformed. Jurnal Silih Asih, 1(2), 01–09. https://doi.org/10.54765/silihasih.v1i2.46